CityBee QR kódy
Co to jsou ty "kjů ár kódy"?
QR kódy (Quick Response = rychlá odpověď) jsou vlastně šifrou, v níž jsou zakódovaná data. Vycházejí ze stejného principu jako klasické čárové kódy EAN, ale tím, že mají dva rozměry (nejen zleva doprava, ale také seshora dolů), mohou obsahovat více informací. Nejčastěji je to url adresa, kdy je uživatel po načtení QR kódu přesměrován na dané webové stránky. Mohou ale také obsahovat jednoduchou funkci, třeba odeslání předem nastavené sms nebo vytočení telefonního čísla.
Od automobilů na památky i faktury
QR kód byl původně vytvořen pro automobilový průmysl Toyota společností Denso Wave v roce 1994, kde plnil v zásadě
funkci čárového kódu. V dnešní době se však tento komunikační prostředek využívá v mnoha odvětvích, především
v marketingu. Velmi populární jsou v Japonsku a Jižní Koreji. V České republice se v poslední době uchytilo využití
v rámci chytrého bankovnictví, kdy pomocí QR kódu a chytrého telefonu snadno zaplatíte fakturu bez otravného vyplňování
čísla účtu a variabilního symbolu. Některá česká města a městské části (např. Praha 10 nebo Polička) využívají
QR kódy na svých památkách a umožňují tak turistům snadný přístup k multimediálním informacím.
Pět základních pravd o QR kódech
1.) Nezvednou Vám radikálně návštěvnost, to není jejich smysl
2.) Nesmíte se za ně stydět, musí být viditelné a snadně k načtení
3.) Musí být jasné, k čemu jsou – sám QR kód nic neříká
4.) Musí nabízet víc než jen odkaz na web
5.) Musí být na místě, kde je možné je sejmout
Co nabízí CityBee QR kódy
1. Odkazují na více funkcí než klasické QR kódy
CityBee QR kódy v sobě mají také pouze klasickou URL. Ta však odkazuje na mikrostránku akce nebo podniku vytvořenou
v prostředí CityBee. Tento jejich "profil" se přizpůsobuje všem velikostem displeje, od největších monitorů po chytré
telefony. Především ale obsahuje funkční tlačítka, které uživatel po načtení QR kódu ocení o hodně více než
pouze další informace.
2. Jsou vyvinuté speciálně pro podniky a eventy
A proto odkazují pouze na užitečné funkce, které člověk očekává při pohledu na plakát, prospekt nebo tištěný
program. Nejpoužívanějšími jsou sdílení na Facebook, uložení do kalendáře, online nákup lístků a nalezení
trasy k podniku.
3. Jasně ukazují, k čemu slouží
CityBee QR kódy jsou vždy označeni naším logem, aby bylo uživatelům jasné, že jsou napojené na systém CityBee.
Nyní přicházíme se zcela novou podobou, která vykrystalizovala ze zkušeností našich obchodních partnerů. QR kód
je nyní v kolečku, ve kterém jsou vypsané jeho funkce. CityBee QR kódy se vždy týkají volného času a odkazují buďna
akce nebo na volnočasové podniky.
CityBee QR kód pro vaše tiskoviny
Pokud jste přihlášen jako správce vizitky (firmy), tak v administračním panelu si můžete vygenerovat unikátní multifunkční CityBee QR kód pro vaší firmu. Stejně tak si tento QR kód můžete vygenerovat pro vaší akci. Tento QR umístěte na tiskové propagační materiály tak, aby byl QR kód uvnitř rámečku velký minimálně 2,5x2,5 cm na rovné ploše. Tak zaručíte, že bude QR kód vždy čitelný i staršími mobilními telefony.
Při generování QR kódu můžete volit:
-
2 typy textů pro vizitky a 2 typy textů pro akce
-
7 barevných provedení rámečku
-
2 typy formátů obrázků PNG nebo tiskové PDF.
Pokud potřebujete nutně jinou barvu, jiný text nebo formát, ve kterém může váš grafik rámeček upravovat, neváhejte nám napsat na e-mail podpora@citybee.cz