Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.Beru na vědomí
Zavřít reklamu
  Vánoční slevy na gastronomické zážitky

Viadukt Karlín

Menu
  • Omlouváme se, ale Vaše zařízení
    neumožňuje vygenerovat kontakt přímo.

    Pro zaslání náhradního exportu v e-mailu
    se musíte nejprve přihlásit.
Viadukt Karlín

Místo setkávání a odpočinku Pražanů i turistů.

Prvního pluku
18000, Praha 8
Program našich akcí 
 

Viadukt Karlín je součástí Negrelliho viaduktu v oblasti křižovatky ulic Sokolovská a Prvního pluku.

3. prosince proběhne slavnostní zahájení zkušebního provozu oblouku 36! 

 

O PROJEKTU

Záměrem hl. m. Prahy je vybudování odpočinkové zóny pod mostními oblouky a na blízkých pozemcích ve vlastnictví města. V rámci pilotního projektu dochází k vybudování vestavby dle návrhu architektonické kanceláře MOBA v oblouku číslo 036.

3. prosince 2024 byl slavnostně otevřen provoz pilotního oblouku 36 s předpokládanou náplní informačního a výstavního centra. V rámci dvouletého zkušebního provozu bude docházet ve spolupráci s TSK a ČVUT k průběžnému měření vlivu provozu vestavby na mostní konstrukci.

Je to druhý nejstarší most v Praze po Karlově mostě, postavený v letech 1846 až 1850 podle projektu rakouského inženýra Aloise Negrelliho von Mold-Elbe. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších technických staveb Prahy a České republiky, postavenou v roce 1850, jako hlavní trať mezi Vídní – Prahou – Drážďany.

Viadukt mezi Karlínem a Holešovicemi měří 1100 m a má 99 oblouků. Svojí délkou se řadí mezi naše největší železniční mosty severně od Alp.

V trojúhelníkové části železničních tratí mezi oblouky Negrelliho viaduktu vzniklo po II. světové válce autobusové nádraží Praha Florenc.

Od padesátých let byly prostory pod oblouky Negrelliho viaduktu vnímány jako zbytkové a využívány hlavně jako sklady či odstavná parkoviště. Teprve po sto letech od uvedení do provozu se ukázala perfektní práce Negrelliho inženýrů, po viaduktu projíždějí vlaky mnohonásobně těžší, než s jakými mohl Negrelli ve své době počítat.

Negrelliho viadukt, stejně jako Karlův most, přežil za plného provozu pražskou povodeň v létě 2002. Byl naplánován s takovou rezervou, kterou ani dosud zřejmě největší povodeň nepřekročila. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu byla zahájena v roce 2017.

Zpět na homepage