Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.Beru na vědomí
Zavřít reklamu
  Pozvánka na 3. ročník VOS-conu

Převaděč spojitosti

Menu
náš tip
07.11. do 31.12.
08:00 - 23:59
KG Gate
web
  • Omlouváme se, ale Vaše zařízení
    neumožňuje vygenerovat akci přímo.

    Pro zaslání náhradního exportu v e-mailu
    se musíte nejprve přihlásit.
 
Převaděč spojitosti

Výstava s názvem Převaděč spojitosti (*Continuum Transfunctioner) se věnuje přechodu neboli transmisi. 

KG Gate
Metro můstek
110 00, Praha 1
Vizitka pořadatele 
 

První výstava s názvem Převaděč spojitosti (*Continuum Transfunctioner) se věnuje přechodu neboli transmisi. „Na příkladu několika prací čtyř současných umělců představujeme možnosti vykročení do virtuálního prostoru, či naopak návrat do reality. Porovnáváme výtvarné postupy v nových technologiích s těmi, které vytvořila umělá inteligence,“ popisuje výstavu kurátorka Lucie Pangrácová.

Radka Bodzewicz (1991) balancuje na neviditelném rozhraní fyzické a virtuální malby.  Nazývá svou tvorbu figurální abstrakcí, v níž zachycuje světy, abstraktní i reálné krajiny, které vybízejí z dálky pozorovatelného ornamentu přiblížit se a sledovat detailní mikrosvěty, které ale opravdu žijí i v rozšířené realitě obrazovek telefonů.  

V obrazech a objektech Juliuse Reichela (1981), miláčka digitální generace, se mimo jiné odráží i dlouhodobá snaha o polapení fyzické přítomnosti internetových kultur, informačních toků a digitalizovaných měn v globální ekonomice. Jeho dílo Manual Network je ručně vyhotovenou sítí, která odkazuje k provázkovému písmu. Kromě fyzického díla ale návštěvníci uvidí i jeho projekci v podobě 3D skenu.

Alexandr Martsynyuk (1993) začal pracovat s 3D grafikou již na střední škole. Zpracovává étosy digitální kultury v technologii i v tématech. „Jemné, polymerové struktury jeho soch odkazují k člověku, k jeho fyzikální podstatě, k jeho křehké a zranitelné tělesnosti. Alexandrovy digitální, futuristické 3D skelety se stávají po vytvoření informačním zdrojem realizace strojového, technologicky náročného tisku objektů,“ dodává Pangrácová.   

Všechno je možné a nic není zřejmé. To by se dalo konstatovat o digitální estetice, technologiích, ale i italském autorovi s pseudonymem Olia Světlanova. Anonymní umělec převzal svou přezdívku před pěti lety, kdy začala jeho snaha vystoupit z role autora a později se znovuobjevit prostřednictvím nahodilé práce umělé inteligence. S tou začal spolupracovat, když mu přestal fungovat počítač a jediným možným způsobem, jak vytvářet obrazy, byla kooperace s umělou inteligencí prostřednictvím serveru Midjourney a Google Colab. Vznikly při tom fantaskní obrazy, které jsou futuristické, ale přitom důvěrně známé. 

Dvojité prosklené stěny nabízí plnou viditelnost do prostoru galerie, takže výstavy budou k vidění 24 hodin, 7 dní v týdnu.


Zpět na homepage