Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.Beru na vědomí
Zavřít reklamu
  Vánoční slevy na gastronomické zážitky

FXF: můj pohled, tvůj obraz

Menu
náš tip
14.10. do 22.11.
18:00 - 23:00
Fotograf 07 o.s.
web
  • Omlouváme se, ale Vaše zařízení
    neumožňuje vygenerovat akci přímo.

    Pro zaslání náhradního exportu v e-mailu
    se musíte nejprve přihlásit.
 
FXF: můj pohled, tvůj obraz

Cílem desátého ročníku Fotograf Festivalu je poskytnout prostor druhému ve smyslu protějšku ve vizuální kultuře.

Karlin Studios
Prvního pluku 20/2
180 00, Praha 8
Vizitka pořadatele 
 
FOTOGRAF FESTIVAL 2020: Nerovný terén
můj pohled, tvůj obraz – můj obraz, tvůj pohled
EN below ∨∨∨
Vizualizace intimních setkání: Co hledám u objektu svého portrétu? A co způsob jeho zachycení vypovídá o mé osobě? Shelly Silver ve své video eseji zachycující proces fotografování intimních momentů ukazuje oko fotoaparátu jako prostředníka mezi umělcovou touhou po „druhém“ a získáním kontroly nad výsledným obrazem. V cyklu zdvojovaných portrétů fotograf Pavel Hečko synchronizuje svou představu portrétovaných s jejich vlastní sebe-percepcí; prostřednictvím pózy pak nechává portrét komunikovat s jeho
divákem. Při fotografování mladého muže Winfrieda převlečeného jako drag queen umělkyně Gabriele Stötzer pocítila k portrétovanému určitou spřízněnost, neboť stejně jako ona, byl autoritami tehdejší NDR považován za „závadového,“ čímž se stal i snadněji ovlivnitelným. Jak Stötzer později zjistila, donášel na ni příslušníkům východoněmecké tajné služby Stasi.
Série fotografií Kristin Loschert vznikla z její touhy zachytit obraz jistého mladého muže. Způsob jejich prezentace v nepřehledných štosech materiálu poukazuje na nedostatečnost samotného portrétování. Nerovný vztah mezi umělcem a jeho modelem je předmětem dokumentárního filmu umělkyně Gunduly Schulze Eldowy, ve kterém uveřejňuje konverzace se svou dlouholetou modelkou Tamerlan, které vedly při svých setkáních v průběhu několika let. Zatímco slyšíme o mnoho mladší umělkyni porovnávat své vlastní zkušenosti se zkušenostmi portrétované, odkrývá se nám obraz Tamerlanina nesrovnatelného utrpení. Otázka nerovného přístupu k uměleckému dílu dovedla Alžbětu Bačíkovou k experimentování s audiovizuálními formami s cílem upozornit na odlišné možnosti a způsoby vnímání jeho jednotlivých složek. Její audiovizuální instalace vykresluje inscenovaná setkání dvou osob – jedné se zrakovým a druhé se sluchovým postižením – která překonávají zdánlivou nekompatibilitu. Rozdělením nahrávky na vizuální a zvukovou část umělkyně představuje alternativní narativ pro individualizovaný prožitek záznamu, který nepodléhá tradiční audiovizuální synchronizaci konvenčního filmu. Otázkou tedy není pouze ​co hledáme (jak se táže Silver), ale také jakými prostředky, pro koho, nebo bez ohledu na koho a zda jsme schopni a ochotni toto ​co​předat.
Vernisáž: út 13.10. v 19:00
Karlin Studios
14.10. - 22.11. 2020
úterý - pátek: 15:00 - 18:00
sobota - neděle: 14:00 - 19:00
Prvního pluku 20/2, Praha 8-Karlín
http://www.futuraproject.cz/karlin-studios
vystavující: ​Alžběta Bačíková, Pavel Hečko, Kristin Loschert, Gundula Schulze-Eldowy, Shelly Silver, Gabriele Stötzer
kurátorky: Stephanie Kiwitt, Anna Voswinckel, Tereza Rudolf
https://fotografestival.cz
≠≠≠
FOTOGRAF FESTIVAL 2020: UNEVEN GROUND
my gaze, your image – my image, your gaze
Visualizing intimate encounters: What do I seek in my portrait subject? What does the way of capturing the other reveal about myself? As Shelley Silver sets out to photograph moments of intimacy, in her video essay she reflects the camera gaze as a mediator between the desire for the other and the control of the image. In his series of double portraits, Pavel Hečko synchronizes his vision of the portrayed with their self-perception, reflecting the pose as a means of communicating with the viewer. During her photoshoot of Winfried, a young man who poses in drag, Gabriele Stötzer felt a connection with her model. Like herself he was considered “different” by the GDR authorities, a condition that also made him susceptible: as Stötzer later learned, he had been informing on her to the Stasi (secret police). Kristin Loschert’s photo sessions with strangers grew out of her desire to capture an image of a certain young man. The chosen mode of presentation – stacks of photographs – visualize the deficiencies of the portrayal. Reflecting the uneven relationship of artist and model, Gundula Schulze Eldowy discloses the conversations with her long-time portrait model Tamerlan in a documentary film, showing their encounters over the years. As we hear the much younger artist collating her own experience with that of her model, we witness Tamerlan’s incomparable misery. Questions of uneven access lead Alžběta Bačíková to experiment with audiovisual forms of translating her work to differently challenged audiences. Her audiovisual installation documents an encounter between a blind and a deaf person, rendered possible despite their conflicting conditions. By splitting the recording into a visual and an audible part the artist shows an alternative narrative for individual experience apart from the sound-image-synchronicity of conventional film. So the question is not only what we're looking for (as Silver poses it), but as well: by which means, for who, or regardless for whom are we able and willing to get the message across?
Opening: Tuesday, 13 October at 7 pm
Karlin Studios
14.10. - 22.11. 2020
Opening hours:
Tuesday - Friday: 3:00 pm to 6:00 pm
Saturday - Sunday: 2:00 pm to 7:00 pm
Prvního pluku 20/2, Prague 8 – Karlín
http://www.futuraproject.cz/karlin-studios
Artists: ​Alžběta Bačíková, Pavel Hečko, Kristin Loschert, Gundula Schulze Eldowy, Shelly Silver, Gabriele Stötzer
Curators: Stephanie Kiwitt, Anna Voswinckel, Tereza Rudolf
https://fotografestival.cz

Zpět na homepage