První díl trilogie spisovatele M. Frische pojednává o člověku, který utekl z vlastního já. Frischův román je předzvěstí konce „velkého subjektu“.
První díl trilogie švýcarského spisovatele Maxe Frische z roku 1954, kterou doplňují romány Homo Faber a Mé jméno budiž Gantenbein pojednává o člověku, který utekl z vlastního já. Frischův román je předzvěstí konce „velkého subjektu“.
Na švýcarských hranicích zadrží policie muže identifikovaného jako známého curyšského sochaře Anatola Ludwiga Stillera. Muž svou totožnost tzv. identitu odmítá a tvrdí, že je Mr. White – navíc občan USA (kovboj). Vyšetřování pokračuje.
Po éře, v které jsme se intenzivně zabývali identitou jedince, je nyní důležité se v kontextu klimatické změny zabývat spíš okolnostmi, za kterých si identitu tvoříme a jaké dopady má naše identita na prostředí, které nás obklopuje. Divadlo zkoumá predevším mezilidské vztahy, ale můžeme v nich nalézt mnohé z toho, co má dnes celoplanetární důsledky v podobě zničeného životního prostředí. Zdroje jsou vyčerpány a otázkou je, co v nás nás dovedlo do této situace.