Nádraží v Bubnech leží na dvou významných příměstských tratích. Do Kralup nad Vltavou a dále do Ústí nad Labem
se z něj cestující dostanou od soboty 2. srpna, vlaky z Masarykova nádraží do Kladna ho pak budou využívat od pondělí
4. srpna. Navýšení kapacity modernizované tratě umožní zavést víc spojů.
„Tento projekt je mimořádně významný nejen z hlediska dopravy, ale do značné míry mění tvář hlavního města.
Bubenské nádraží se stává základním kamenem nové čtvrti, která zde v příštích letech vznikne. Železnice tak
znovu plní svou historickou roli, kdy je impulsem k rozvoji širokého okolí,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
![]()
![]()
![]()
Unikátní technické dílo
Prakticky celý zmodernizovaný úsek – bezmála kilometr tratě – je postavený na pilířích. Průchozí estakády
nahradily železniční náspy, které oblast desetiletí rozdělovaly. To umožnilo zrušit frekventovaný přejezd v Bubenské
ulici a také propojit horní a spodní část Holešovic novou ulicí Nicholase Wintona.
Vlaky v Bubnech také poprvé v Česku vjíždějí přímo do interiéru nádražní budovy. Ta má rozměry 250 x 50
metrů a také stojí na pilířích. Díky tomu mohl pod nástupišti vzniknout prostor s víc než desítkou komerčních
jednotek. Ty budou otevírat postupně v následujících měsících, během nichž ještě pokračují dokončovací práce.
K vlakům se cestující dostanou po eskalátorech nebo výtahy, na nástupištích jsou skleněné čekárny, vnitřek nádraží
oživují stromy s automatickou závlahou.
Modernizovaný úsek končí v nové zastávce na Výstavišti. Přístup na nástupiště zde zajišťují kromě schodů
také výtahy. Nad kolejemi tratě do Kladna vede lávka, která zlepšila přístup z Letné do Stromovky.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()