Mezistanice Troja
Mezinárodní otevřenou architektonickou soutěž vyhlásil Dopravní podnik hlavního města Prahy společně s CCEA MOBA
a přihlásilo se 23 zájemců z devíti evropských zemí, z nichž porota vybrala pět týmů, jejichž úkolem bylo vypracovat
architektonické návrhy.
![]()
Stanice Bohnice
První cenu obdržel britský tým William Matthews Associates
ve spolupráci s Boele Architects a Expedition Engineering. Na druhém místě skončilo české seskupení ov architekti a studio Olgoj Chorchoj studio. Na třetí pozici se umístila rakouská
kancelář renomovaného norského studia Snøhetta.
![]()
Stanice Podbaba
Plánovaná délka trasy lanovky je 2,24 kilometru a mezi stanicemi má jezdit rychlostí 6,5 metru za sekundu. Celkově tak lidé mají jet téměř sedm minut. Do jedné kabinky se vejde 35 cestujících, a jelikož jich bude jezdit celkem sedmnáct, za hodinu má lanovka v jednom směru převézt dva až čtyři a půl tisíce osob.
![]()
Císařský ostrov
Více o projektu propojení Podbaby, Troji a Bohnic najdete v přednášce Velké změny Prahy, kde o něm mluví náměstci
Petr Hlaváček a Adam Scheinherr.
![]()
![]()
2. místo: Olgoj Chorchoj studio
![]()
![]()