Klimatickou změnu vnímáme nejen na vlastní kůži, ale také v online světě.
Úspěch Grety Thunberg a hnutí Fridays for Future staví na síle sociálních sítí, přes sociální sítě se ale šíří i názory klimaskeptiků a dezinformace týkající se klimatické změny. Lidé při čtení vyhrocených debat a sledování videí hořících amazonských pralesů nebo tání ledovců propadají environmentálnímu žalu, skepsi nebo apatii. A to možná ani nevědí, jak moc klima ovlivňuje být online a jaký je klimatický dopad datové infrastruktury, kterou dennodenně využíváme.
Jak velkým znečišťovatelem tedy internet je? A nakolik je internet „znečištěný“ dezinformacemi, které boj proti klimatické krizi brzdí? Kde hledat relevantní vědecké výzkumy a argumenty? A jak se z toho nezbláznit?
Na tyto otázky odpoví naši hosté:
Miroslav Havránek – výzkumník v oblasti změny klimatu, ředitel CENIA, české informační agentury životního prostřed
Ondráš Přibyla – zástupce projektu Fakta o klimat
Viktor Třebický – environmentální expert specializující se na výpočet uhlíkové a environmentální stopy, nezisková organizace CI2
Zdeňka Voštová – terapeutka zabývající se tématem environmetálního žal
Michaela Pixová – moderátorka akce, sociální geografka, koordinátorka platformy Klimatická koalice