Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.Beru na vědomí
Zavřít reklamu
  Crème de la Crème – Nejlepší italská zmrzlina v Praze

Komentovaná prohlídka Adam Kašpar - Mapa hor

Menu
náš tip
13.12. do 13.12.
17:00 - 19:00
Nová galerie
web
  • Omlouváme se, ale Vaše zařízení
    neumožňuje vygenerovat akci přímo.

    Pro zaslání náhradního exportu v e-mailu
    se musíte nejprve přihlásit.
 
Komentovaná prohlídka Adam Kašpar - Mapa hor

Přijměte srdečné pozvání na komentovanou prohlídku výstavy ADAM KAŠPAR - MAPA HOR

 
Cena: Zdarma
 
Nová galerie
Balbínova 26
12000, Praha 2
Vizitka pořadatele 
 

 

ADAM KAŠPAR - MAPA HOR
kurátorka: Barbora Kundračíková

"...Adam Kašpar je malíř, krajinář, realista. To první znamená, že jeho doménou je obraz; druhé, že tím, oč se zajímá, je předmětný svět; a třetí, že se jeho zkušenost snaží na ploše plátna nebo papíru zachytit takovým způsobem, aby dosáhl co možná největší vizuální shody obou. Všechny tři momenty jsou problematické a bylo by dobré věnovat jim zvláštní pozornost. Tím, co mě však láká více, je na jedné straně napětí mezi tím, co vidíme a tím, co víme, a pak to, jak vlastně poznáváme, formulujeme a sdělujeme nové. Výše popsaná zkratka je samozřejmě do značné míry manipulativní, protože popisuje obecná východiska (rozklad složitých systémů na části neplatí jenom pro neurovědy a abstraktní malbu, ale taky pro vaření) a závěrům se vyhýbá. Věda a umění jistě nejsou totéž. Důvod jejího využití je nicméně legitimní, doufám – Adam totiž nepracuje pouze s malbou, ale disponuje poměrně pokročilou znalostí geologie. A ačkoli má jeho sbírka kamenů zřejmě trochu jiný význam, než cyklus maleb, nakonec v jeho ateliéru – a teď také na výstavách – funguje obojí dohromady. Takže ačkoli věda a umění nejsou totéž, velice snadno je lze chápat jako společné jedno. Proto John Ruskin a proto romantismus: Přesvědčení o tom, že svět je lidský a že je určen lidským smyslům, které mají stejný význam a jsou v principiální shodě s tím, co nás ještě pořád neomrzelo opěvovat – ratiem. Hladit povrch očima,  jakkoli to má pro pochopení obrazu nepřekonatelný význam, totiž rozhodně není totéž, jako k tomu používat ruku nebo si o tom číst." 

 

(úryvek z textu Barbory Kundračíkové)



Více zde: https://www.novagalerie.cz/mapahor/



Zpět na homepage