V umělecké tvorbě Františka Kyncla se zrcadlí spor mezi racionalismem a intuicí, mezi řádem a náhodou.
V umělecké tvorbě Františka Kyncla se zrcadlí spor mezi racionalismem a intuicí, mezi řádem a náhodou. Narozen 1934 v Pardubicích odchází Kyncl 1968 do Düsseldorfu. Zde studuje na tamější Akademii umění sochařství. Už během studii se stává součástí düsseldorfské umělecké scény, která v té době patří k nejradikálnějším uměleckým hnutím nejenom v Německu. Začíná spolupracovat a vystavovat s významnými německými umělci v prestižních institucích jako byl düsseldorfský Kunstverein a nebo dnes již legendární galerie Hanse Mayera.
Ve své umělecké tvorbě vychází Kyncl z konstruktivismu. Proto se ve svých raných dílech, zabývá vztahem mezi racionálním, geometricky fundovaným systémem a uměleckou intuicí a náhodou, které nejsou řízeny rozumem. Vznikají tak fragilní trojrozměrné objekty, které mají podobu mříží, sítí, někdy až pavučinových seskupení. Později se věnuje kresbě, ve které se objevují expresivní a dokonce i figurativní prvky. Kyncl umírá 2011 v Düsseldorfu a zanechává po sobě mnohostrannou tvorbu. Výstava Konstrukce nekonečna. František Kyncl v Museu Kampa, která bude doprovázena katalogem, představí poprvé tuto tvorbu ve své plné mnohostrannosti.
Také by tě mohlo zajímat:
Naše speciální výběry pro milovníky městského života. Navštivte doporučené akce i místa, která stojí za to.
Vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější akce v metropoli pro malé i velké. Poradíme vám, kam s vašimi ratolestmi v Praze vyrazit, pokud se chcete pobavit, inspirovat nebo jen utéct nudě sobotního či nedělního odpoledne.